Skøn cykeltur til toppen af Danmark
Lørdag, den 17. august 2024, kl. 09.00

Kl. 09.00 er der afgang fra Bunken Rasteplads syd for Hulsig, hvorefter vi stikker mod nord ad den skønne cykelsti: Hulsigstien.

Stien slynger sig naturskøn gennem klitheder og klitplantager, hvor der flere steder er en skøn udsigt over Ålbæk Bugt. Når vi nærmer os Skagen, sættes kursen stik vest mod Gammel Skagen og Solnedgangspladsen, der som bekendt er en skøn og uundværlig del af Skagen, og hvor vi får mulighed for at mærke det populære turistmiljø.

Inden vi sætter kursen mod Grenen, ad små veje og stier, laver vi et kort stop på Højen Kirkegård, der er en lille forblæst og vækstmæssig nøjsom kirkegård. Den er med sin beskedne form og størrelse et udtryk for den tid, hvorfra den blev anlagt. Når vi rammer Grenen vil vi – afhængig af tid, energi og vejrlig – gå en lille tur til Drachmanns Grav, og måske en lille tur på stranden?

Mætte af indtryk fra Danmarks nordligste punkt, men sultne efter en god frokost, cykler vi ind mod Skagen centrum, hvor Bodilles Kro venter med en frokostanretning, hvorefter vi stiger på cyklen igen og sætter kursen mod havnen og Den Tilsandede Kirke. Herefter returnerer vi ad Hulsigstien til Hulsig hvorefter vi sætter kursen mod cykelstien der følger Skagensvejen, tilbage til Bunken rasteplads.
Undervejs på turen, bliver der naturligvis de nødvendige pauser. Vi cykler som sædvanlig i et roligt tempo under mottoet: ”Alle samlet ud, alle samlet hjem”.

Når vi rammer Bunken rasteplads sidst på eftermiddagen, har vi med en smule trætte ben tilbagelagt en relativ flad rute på ca. 40 km.

Husk at medbringe drikkevand til turen.

Bemærk: I tilfælde af regn og storm bliver turen aflyst.

Mødested: Bunken Rasteplads, Ålbækvej 22, 9982 Ålbæk

Pris:  kr. 150,- til forplejning (ekskl. drikkevarer)

Tilmelding:  Senest 11. august 2024 (begrænset antal pladser)

Opdateret: 29.08.2024